Pelle Sparbössa

Det är är Pelle Sparbössa. Jag hittade honom på en loppis i somras. Han stod dammig och sliten på en hylla.
-Vad vill ni ha för katten? frågade jag.
-Du kan få'n för en tjuga, fick jag till svar.
Pelle fick givetvis följa med mig hem.

Det är lite sorgligt med Pelle för han är inte riktigt nöjd med hur han ser ut. Hans utseende stämmer inte riktigt med hans personlighet säger han. Han vill sticka ut mer. Skilja sig lite från mängden.
Pelle frågade mig om jag kan göra något åt saken. Jag svarade att jag kan färga hans päls om han vill. 
Nu sitter en förväntansfull Pelle i frisörstolen -redo för förändring!


Kommentarer
Postat av: Ika

Åååh, jag känner att det här kommer tat bli bra :)

2010-01-13 @ 13:03:27
URL: http://xxikaxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0