Skogsmackor

Igår njöt jag av vad skogen har att erbjuda, och det gjorde jag även nu ikväll.
Har nämligen precis ätit varmamackor med kantarellstuvning. Så himla gott och enkelt!

Recept:
10 Stycken rostbröd
200g Förvällda kantareller (eller nån annan god svamp, t.ex campinjoner)
1 Gul lök
2 dl Matlagningsgrädde
½ Buljongtärning
Lite idealmjöl
Salt och Vitpeppar

Fräs svamp och lök i en stekpanna.
Häll på matlagningsgrädden och lite idealmjöl (konsistensen ska bli krämig)
Ha i buljongtärningen och låt den smälta
Salta och peppra

Ha på röran på rostbröd
Grädda mackorna på galler i ugn
10 min 200grader
Njuuuuuut!


Kommentarer
Postat av: milla-andante

Jisses så gott!! Synd att förrådet av kantareller redan är slut här:) Men champinjoner är ju också okej! Mums!

Kram

2009-12-11 @ 23:11:36
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Lillis

Åhh, vad gott... nu blev jag hungrig (igen).

2009-12-12 @ 15:23:14
URL: http://lillan73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0