Min andra, lite omoderna, Blogg...

Jag brukar höra folk säga att tiden går fort. De undrar vart dagarna tar vägen.
Jag tycker inte att tiden går så fort för jag vet vart mina dagar tar vägen...

En grej som jag gjort länge är att skriva dagbok. Det är roligt och nyttigt. Man rensar tankarna på ett bra sätt. Under vissa perioder skriver man ofta, under andra lite mer sällan. 
Mycket samlar man på sig i sin dagbok -händelser, känslor, tankar, drömmar, hemlisar, listan kan bli lång.
Om ni bara visste hur kul det är att bläddra i en dagbok man skrev i för några år sedan!  

Om jag i framtiden får barn som vill läsa i mina böcker blir jag väldigt glad. Tänk själv hur kul det hade varit att läsa i sin mammas dagbok om när hon var tonåring till exempel!

När jag blir gammal ska jag ta fram lådan, överfull, med böcker och läsa om mitt liv :) 


Kommentarer
Postat av: Elisabeth - anyhow.se

Men du så go´tanke! Och den där smällkaramellen till dagbok gjorde ju gott för ögat också, inte endast själen! :)

2010-01-07 @ 11:32:28
URL: http://levaleende.blogg.se/
Postat av: Leila

God förmiddag min fina =)



Hoppas att du fått sova riktigt riktigt gott :D



Naw du är så otroligt gullig! Desamma hade varit för dig, och jag hade kommit med varm choklad och en varm äppelpaj till dig också faktiskt...hehe



Visst är det härligt att skriva dagbok, det gör jag faktiskt också, jag samlar även dikter och citat i den. Sen går jag tillbaka och läser i den ibland. Ibland blir man lite ledsen och ibland kan man skratta åt vissa saker, speciellt sånt som man skrev när man var runt 14-15 och hade hemliga förälskelser...hihi



Vad ska du hitta på idag min fina?

Många stora kramar Leila

2010-01-07 @ 11:44:11
URL: http://egoizma.blogg.se/
Postat av: Sofia

Gud vad roligt att skriva dagbok! Eller skriva "på riktigt" över huvudtaget!

Alltid roligt att få lite inspiration från oväntade håll! :)

2010-01-07 @ 15:29:20
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

O va roligt att ha! Jag har alltid älskar att skrivao och skriver ofta om mina tankar och mina känslor. Men av någon anledning skriver jag aldrig dagbok. jag börjar lite då och då men fortsätter aldrig. Tror att jag har för stor press på mig. Men för ett tag sen började jag med en tokbok. I den fyllde jag i allt möjligt. Tankar, att göra listor, internet sidor osv. De gick rätt bra. Men nu är den full och jag har inte börjat på någon ny. Men vilken skatt du har. Kram

2010-01-07 @ 16:14:45
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Jois

Kan inte jag få provläsa den ? :)

2010-01-07 @ 23:05:42
Postat av: Lillan

Jag har skrivit dagbok sedan jag var 5. i flera års tid skrev jag varje dag så jag har en hel del dagböcker :)

2010-01-09 @ 00:41:25
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken söt dagbok :-)

Jag kan dock säga att jag INTE vill att någon ska läsa mina gamla dagböcker, absolut inte min dotter haha... Kram Jenny

2010-01-18 @ 07:02:31
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0